sâmbătă, 27 noiembrie 2010

Cele 10 porunci de Octavian Paler

"Prima poruncă: Să aştepţi oricât.
A doua poruncă: Să aştepţi orice.
A treia poruncă: Să nu-ţi aminteşti, în schimb, orice. Nu sunt bune decât amintirile care te ajută să trăieşti în prezent.
A patra poruncă: Să nu numeri zilele.
A cincea poruncă: Să nu uiţi că orice aşteptare e provizorie, chiar dacă durează toată viaţa.
A şasea poruncă: Repetă că nu există pustiu. Există doar incapacitatea noastră de a umple golul în care trăim.
A şaptea poruncă: Nu pune în aceeaşi oală şi rugăciunea şi pe Dumnezeu. Rugăciunea este uneori o formă de a spera a celui ce nu îndrăzneşte să spere singur.
A opta poruncă: Dacă gândul ăsta te ajută, nu evita să recunoşti că speri neavând altceva mai bun de făcut sau chiar pentru a te feri de urmările faptului că nu faci nimic.
A noua poruncă: Binecuvântează ocazia de a-ţi aparţine în întregime. Singurătatea e o târfă care nu te învinuieşte că eşti egoist.
A zecea poruncă: Aminteşte-ţi că paradisul a fost, aproape sigur, într-o grotă."

11 comentarii:

Monica spunea...

am rectiti Paler de curand si ma gandeam si eu la o postare de genul asta, dar mi-am scris poruncile astea si le-am pus la loc de cinste...

ps. multumesc ca mi-ai dat sansa sa le mai rerererecitesc:P:P:P

Anonim spunea...

Aveam nevoie de cateva cuvinte care sa mi dea putere si uite ca le am gasit la tine.Te poop TERRA,multumesc .

Ioana Radu spunea...

@Monica
Cu placere :*

@Darias
Ma bucur ca am putut fi de folos, oricat de mic ar fi acesta. Te pup si eu :*

Marius Ola spunea...

Gândesc, totuşi, că aşteptările pot fi urmate de deziluzii. Atunci, aşteptările de orice fel sunt legate doar de fiecare în parte, astfel încât dezamăgirile să poată fi lesne transformte în alte aşteptări, care pot fi îndeplinite. :)

Ph3niX spunea...

Foarte interesant
Sincer sa fiu nu stiam de aceste 10 porunci, dar ma bucur ca le-am aflat acum.

Ioana Radu spunea...

@Marius Ola
Asteptarile vin la pachet cu dezamagirile. Oamenii care nu se ridica la nivelul la care noi ii percepem trec automat pe lista dezamagirilor. Vina nu-i a lor ci a noastra ca i-am catalogat mai buni decat erau. Totul tine de perceptiile si asteptarile pe care le avem. Cu cat mai putine asteptari, cu atat mai putine dezamagiri. Dar unde-i amuzamentul daca nu riscam?

Ioana Radu spunea...

@Ph3niX
Paler e genial. Ti-l recomand cu drag.

Marius Ola spunea...

Eu încerc să nu am aşteptări de la alte persoane... Nu intotdeauna îmi iese întocmai şi la timp, dar astfel, mă pot aştepta (verb folosit cu caracter impersonal, generalist :) ) la surprize plăcute.

Veverita spunea...

Frumos paler,si mie mi-a placut...stiu ca pe primul blog postasem si eu decalogul lui:-?
P.S. frumos blog,sa ne citim sanatosi

kamy spunea...

like discutia dintre Marius Ola si Terra...
Spuneai ca unde e amuzamentul daca nu riscam?In 6 din 10 cazuri esti dezamagit.Nu prea te mai amuzi cand aproape de fiecare data stii ce urmeaza... Si nu neaparat e vina noastra pentru ca interpretam pe altii in alt mod de cum sunt ei de fapt , ci , pe de o parte e si vina lor pentru ca asta e impresia pe care o creeaza despre ei , impresia pe care o lasa
Plus ca nu ai cum sa subestimezi pe cineva care-ti place sau... de care ti-e drag...e natura fireasca sa crezi ca e bun...chiar si atunci cand nu e , noi tot ne impunem ca de fapt e cel mai bun...
Si sa revin... ca o luasem pe ulei... asteptarile de multe ori nu sunt bune. Nu mai bine sa nu astepti si sa ai deodata o surpriza, decat sa astepti si sa fii dezamagit?

Ioana Radu spunea...

@Kamy
"e natura fireasca sa crezi ca e bun... chiar si atunci cand nu e" - Ai comprimat atat de bine incat nu mai am nimic de adaugat.
Cat despre intrebarea finala, raspunsul e afirmativ, dar tare greu se ajunge la a nu avea asteptari.

Trimiteți un comentariu