luni, 20 decembrie 2010

Ce înseamnă Crăciunul pentru mine

  • Brad autentic. Da, oricât aş fi de deschisă în ceea ce priveşte noul, nu mă atrag brazii artificiali (indiferent de avantajele pe care le au). Tot farmecul e în efortul depus pentru a aduce bradul acasă, a strânge toate acele de brad care se împrăştie prin casă şi, da, a-l împodobi. Roşu-verde. Bordo-auriu. Albastru-argintiu. Violet-auriu. Indiferent de culorile pe care le alegem, ceea ce reprezintă el va însemna pentru noi mai mult decât ceea ce este fizic.
  • Cozonaci. Nu ştiu să fac (ruşine să-mi fie) dar îmi place să stau în bucătărie când îi face mama. Nu mă pasionează să-i consum. Îmi plac cum miros, îmi plac cum arată şi cam atât. Dar, deşi nu prea mănânc cozonaci, n-aş suporta ideea de Crăciun fără ei.
  • Colindători. Se tot răresc cu fiecare an. La început îmi spuneam că le este lene să urce până la ultimul etaj dar am constatat că problema este aceeaşi pretutindeni. E păcat. Acest obicei, ca multe altele, avea farmecul lui. Când eram mică şi ne strângeam să mergem la colindat, se-ntâmpla să nu ştim cum să facem să mergem la cât mai multe blocuri şi adesea alegeam să scurtăm colindul. Ziceam că... am uitat restul versurilor :D. Ne bucuram pentru covrigii tari pe care îi primeam, pentru turta dulce, pentru eugeniile şi pentru gogoşile calde cu care, evident, niciodată nu ajungeam acasă. Ba chiar mergem de două ori la apartamentele unde ştiam că ne dau gogoşi. 
  • Muzică de Crăciun. În fiecare an mi-am schimbat tonul de apel de la telefon şi melodia de la alarmă în luna decembrie. Anul acesta... nu ştiu de ce, dar încă nu mi-am schimbat tonul de apel (The Real Slim Shady) şi încă mă mai trezesc pe Raku@High Level (master).
  • Grijă la alimente. Doar pentru că nu am păţit-o niciodată, nu înseamnă că nu trebuie să mă feresc de problemele ce pot apărea în ceea ce priveşte inconştienţa cu privire la alimentaţia de sărbători. Aici ar trebui să îţi ridici şi tu câteva semne de întrebare. Nu prea înţeleg fenomenul de a te revolta contra stomacului, ficatului şi pancreasului TĂU. Nu mi se pare normal din niciun punct de vedere. Nu-ţi fură nimeni mâncarea, o poţi consuma mai uşurel. Preferabil ar fi să alternaţi mâncărurile grele cu cele uşoare, care să ajute digestia (şi aici se încadrează majoritatea alimentelor verzi - pentru că au efect diuretic şi ajută la detoxifiere; spanac, broccoli, mazăre, salată, kiwi etc.). Dacă ţineţi post (şi nu numai) este indicat să consumaţi cât mai multe ceaiuri în această perioadă pentru ca trecerea de la post la mâncăruri grele să nu afecteze prea mult sistemul digestiv. De reţinut: ceaiuri de plante de la farmacia naturistă! Nu ceaiuri la pliculeţ! Dacă vă încăpăţânaţi să consumaţi alimente multe, ar fi bine să treceţi pe la farmacie înainte de Crăciun (este bine să aveţi în casă o alternativă pentru cazul în care ajungeţi la concluzia că... aţi mâncat mai mult decât trebuia). Eu recomand MagAnghinar de la farmacia naturistă (costă aproximativ 10 ron). Nu vă poate face niciun rău, fiind medicament pe bază de plante. Sper, totuşi, să nu faceţi abuz de alimente. Nu uitaţi că este în joc sănătatea voastră
Admit că am profitat puţin de această postare pentu a vă readuce aminte cât de important este să aveţi grijă cu alimentaţia.

.

7 comentarii:

Unknown spunea...

Noa zua bună. Sau serbus tu dragă. Aşe cum îţi cade mai bine.

Accept propunerea de parteneriat şi ca atare instalez linckul după ce termin de postat aici.

E fain Crăciunul, chiar dacă se împuţinează colindătorii. Motive sunt multe pentru care copiii nu se mai încumetă sî meargă singuri la colindat, iar părinţii lor nu au vreme să-i însoţească. Este trist că am ajuns în faza în care copilaşii nu mai îndrăznesc "pe la case-a colinda".

IO duc în spinare ceva ani şi în fiecare an făceam şi mai fac încă, abuz de mâncare la Crăciun şi la Paşti. Cu băutură nu. Dar cafeiu "ness" este fără limită pentru mine. Şi niciodată nu am păţit nimic, dar de fiecare dată mâncarea era tradiţională românească nu de import UE cu E-uri berechet.
Dacă o fi să nu ne mai întâlnim pe blog, îţi doresc să ai parte de un Crăciun fain pe care să-l petreci în linişte cu tihnă.

Anonim spunea...

Sper sa ai parte de tot ce ti doresti atat de sarbatori , dar si in zilele ce vor urma .

Ioana Radu spunea...

@Abbilbal
Vă mulţumesc pentru urare şi asemeni vă doresc şi eu.
V-am adăugat link-ul în Blogroll. Să ne citim cu drag. Sărbători fericite!

Gabi. spunea...

eh, e bine ca esti prinsa in spiritul craciunului :D
pe mine inca ma alearga.

Ioana Radu spunea...

@Darias
Sănătate să fie să ne bucurăm de toate. Sărbători fericite îţi doresc şi eu >:D<

Ioana Radu spunea...

@Gabi
Ştii cum m-am prins în spirit? Mi-am fiert nişte vin şi am aruncat două felii de portocală în cană. Delicios! :D

Anonim spunea...

Te astept cu o provocare pe blog.

Trimiteți un comentariu