joi, 10 februarie 2011

_!

Mi-e frică de oamenii care au un singur vis, un singur scop pe care caută să-l atingă. Ei se pregătesc intens pentru fiecare mişcare pe care o presupune drumul către acel scop şi se detaşează de lucrurile celelalte. În viziunea mea ar trebui să se teamă şi ei de ei înşişi... Căci vine o vreme când scopul acela nu mai există şi aceea e vremea în care lumea toată se dărâmă sub picioarele lor, sub ochii lor, sub puterile lor. Cred că oamenii cu un singur vis nu sunt oameni buni. Când dispare unicul vis ei învinovăţesc şi pedepsesc lumea din jur dar niciodată propria persoană... de parcă ei sunt sfinţi în lumea asta de păcătoşi. Nu dau doi bani pe oamenii care îşi văd doar atributele pozitive.

Mai multe vise nu înseamnă naivitate ci plan de rezervă. Cel puţin aşa percep eu lucrurile. Dacă s-a dus unul, nu-i nimic, am altele. Un fel de... nu mă opresc doar pentru că ceva n-a mers cum mă aşteptam. Chestii neprevăzute se întâmplă tot timpul, important e să nu mă leg prea tare de ele. În fond, ce mi-e o julitură în plus sau în minus? Ce mi-e o noapte pierdută în plus sau în minus? Ce mi-e un pahar de vin în plus sau în minus? Ce mi-e un vis în plus sau în minus?

Foto © Agnes Cecile
.

15 comentarii:

Monica spunea...

Pt. articolul asta te iubesc:)
Percepi lucrurile ca si mine:)

Ioana Radu spunea...

@Monica
Uneori ma gandesc la scrisoarea care mi-ai trimis-o si incerc sa regasesc partea care lipseste din mine. Tot ce ai scris acolo a insemnat si inseamna mult pentru mine.

Ala cu barba spunea...

Frumos... Cateodata visele se transforma in iluzii.. si atunci "Iluzia e o desfrânată.
F*te minți!"...

Florea Mihai Ionut spunea...

nice...dar eu as spune ca in general nu e bine sa avem multe dorinte, vise etc pentru riscam nefericirea. important e sa ne cunoastem pe noi, emotiile, necesitatile si sa activam in prezent. Traiul in prezent ne asigura spontaneitate, fluiditate si receptivitate la oportunitati.

Dorintele si visele exagerate nu ne lasa sa traim in prezent. Ne leaga mereu de viitor, traim mereu in asteptare. Nu zic sa nu avem vise:)) dar sa avem grija cum ne raportam la ele. Si oricum sunt mai bune mai multe gandite corect decat unul fix si rigid in jurul caruia se invart totate actiunile noastre.

Anonim spunea...

Nu pot sa fiu de acord cu tine. E ca si cum ai alerga dupa mai multi iepuri. Sau niciunul.

Ioana Radu spunea...

@Ala cu barba
Mi-a scapat sa mentionez ca ma gandeam la visele realizabile, nu cele care inclina catre iluzii. Greseala mea :D

Ioana Radu spunea...

@Florea Mihai Ionut
Fericirea nu poate fi pastrata la nesfarsit asa cum nici prezentul nu poate fi apreciat ca atare (uneori).
Alteori... mergem dupa randurile de mai jos:

"- Unde esti?
- Aici.
- Cat e ceasul?
- Acum.
- Cine esti?
- Momentul acesta."

Ioana Radu spunea...

@dartemis
E ok si asa, fiecare are propriile pareri si motive. Eu doar simt nevoia unui colac de salvare, a unui vis in plus.

Florea Mihai Ionut spunea...

eu sunt de acord cu ce spui:) ideea de mai multe vise dar sa ne raportam corect la ele. stiu ca e imposibil sa fim doar in prezent, dar putem tinde catre asta cat mai mult.

Ioana Radu spunea...

@Florea Mihai Ionut
Intr-adevar.

Patratzel spunea...

Tinteste spre luna, chiar daca nu vei reusi, macar vei fii printre stele.

Razvan spunea...

"... daca somnul ratiunii naste monstri, somnul dialogului naste dogme. Iar dogmele sfarsesc totdeauna prin a inabusi ceea ce pretind ca sacralizeaza... " . De la Domnul Paler

Anonim spunea...

Mai e faza aia,ca daca fugi dupa 2 iepuri nu prinzi niciunul.Depinde de vis,am riscat mult,pentru a ajunge sa fac ceva in arta.O singura optiune pentru liceu,daca nu intram la liceul de arta,stateam un an,o singura optiune la facultate,la fel ramaneam un an,dou sau cati era nevoie pe afara.Daca ai un singur vis,poti sa-l pregatesti atat de bine incat nu vei avea sansa sa cunosti vremea in care lumea toată se dărâmă sub picioare si sub ochii tai.

Anonim spunea...

Cred ca si aici, ca in orice disputa duala, in care exista argumente plauzibile in favoarea ambilor termeni, solutia ar fi celebra distinctie aristotelica intre Unu si multiplu intregita de reconcilierea crestina, in care Unul presupune multiplul, Dumnezeu care este in acelasi tip si unu si multiplu, si Dumnezeu si trinitate; nu, nu aberez e doar un model de gandire, cred ca in acest caz articolul tau e cam naiv, pierde multe aspecte esentiale, or' visul ce e altceva decat esenta, acel ceva care ne invata ca mai adanc nu e altceva decat mai profund. anume nu cred sa fi existat pana acum vreun om care intreaga viata sa fi trait doar cu un singur vis(vorbesc de oameni care au apucat sa imbatraneasca), de obicei unul presupune, include altele, ar fi multe de zis; eu te felicit pt felul in care scrii, insa aici cred ca ai fost cam expeditiva, ar fi fost multe relatii si analogii pe care nu le-ai luat in calcul: scop, scop in sine, drumul catre vis( de fapt visul e un scop in sine, nu?), relatia cu timpul, etc

Ioana Radu spunea...

@Anonim
Ma refeream strict la un vis mare si restul infime. Ca si cum ti-ai da copilul de mic la studii de pian si cu fiecare an el si-ar da seama ca e ceea ce ii place. Nu se joaca cu alti copii, nu are aceleasi obiceiuri ca alti copii, nici macar nu a crescut ca alti copii. A cunoscut doar pianul si de aceea i se pare a fi "cel mai bun". Urmeaza aceasta cale pana intr-o zi, matur fiind, cand realizeaza ca sunt sute de oameni peste nivelul lui si ca indiferent de anii sai de pregatire, el e doar "un alt pianist". Neavand sansa de a se afirma prea mult in acest domeniu, pica "intelegerea" cu sine, ramane fara visul cu care a crescut. Asta inteleg eu printr-un singur vis. Raportarea in proportie mare la un vis, subclasandu-le cu mult pe toate celelalte. De aceea am si entionat la inceput ca "Ei se pregatesc intens pentru fiecare miscare pe care o presupune drumul catre acel scop si se detaseaza de lucrurile celelalte."
:D

Trimiteți un comentariu