miercuri, 17 iunie 2009

Fericirea prin ochii mei.

Definiţia de dicţionar:
fericire = stare de mulţumire sufletească intensă şi deplină.
(pagina 374, editura Univers Enciclopedic)

Şi definiţia mea... se va lăsa aşteptată. Sunt omul care întotdeauna găseşte definiţii şi o face cu cea mai mare plăcere. De data aceasta simt că o definiţie nu ar fi de ajuns.

Fericirea prin ochii mei este să reuşesc să-i fac pe alţii să zâmbească şi zâmbetele lor mă alimentează.
Şi nu mă refer doar la glume, căci nu-i terenul meu, recunosc, nu mă pricep să zic o glumă bună.

Fericirea este să nu trăiesc cu frică. "Tinereţea este o boală de care toţi se vindecă" şi gândul bătrâneţii îţi cam taie picioarele. Aş vrea, după 30 de ani, indiferent că mă refer la 31 sau 45, să o pot cita pe Mary Schmich, "Ca multe femei de vârsta mea, am doar 28 de ani."

Fericire am simţit şi azi, la orele dimineţii, când am împins plasa(de ţânţari) de la geam pentru a lua câteva linguriţe de aer dupa o noapte ploioasă. Şi dacă închizi ochii, ai să simţi şi tu gustul aerului, gust de fericire.

În concluzie, consider că fericirea este să ştim când să împingem plasa dintre noi şi realitate.
Şi contest definiţia de dicţionar, nu consider că mulţumirea sufletească trebuie să fie intensă şi deplină, în orice cantitate ea fiind suficientă pentru a fi numită fericire.


imagine: DeviantART

4 comentarii:

Deea spunea...

Minunata postarea. Iti multumesc mult.

Razvan. spunea...

"Fericirea adevărată e totdeauna o clipă. Mai multă n-ar putea îndura firea omului care, deseori, într-o viaţă de mulţi ani, nu are norocul să întâlnească nici clipa aceasta, nici măcar să se apropie de ea." Liviu Rebreanu - Adam si Eva :)

Anonim spunea...

"Fericirea prin ochii mei este să reuşesc să-i fac pe alţii să zâmbească şi zambetele lor mă alimentează" nu prea sunt de acord...cu zambetele false cum ramane??? Eu nu cred in fericire, si daca ea exista... te bucuri de moment pentru ca nu dureaza...

Ioana Radu spunea...

"să-i fac pe alţii să zâmbească" -> Dacă ajut atunci când e cazul sau când nimeni altcineva nu se bagă, zâmbetul ar putea fi unul de mulţumire. Indiferent că e vorba de acest "fel" de zâmbet sau un altul, când eşti mulţumit, ca om, e imposibil să nu schiţezi măcar un zâmbet, chiar dacă-i pentru că tocmai ai ieşit dintr-o belea ori doar ai realizat ceva.

Trimiteți un comentariu