sâmbătă, 9 octombrie 2010

ROM Autentic se întoarce!

               Ciocolata ROM era una din lucrurile pur româneşti de care ne era drag (şi poftă). Personal devenisem pachet de nervi când am văzut noul ambalaj pe care fabrica de ciocolată urma să-l introducă pe piaţă. Batoanele noastre aveau să poarte în continuare numele "ROM" însă fundalul avea să fie altul - steagul americii. Nu avea nicio noimă, decât dacă i-ar fi schimbat cele 3 litere în "SUA", ceea ce ar fi fost şi mai revoltător.
               Am intrat pe site-ul NoulRom.ro unde am descoperit "vocea mulţimii" care era la fel de nemulţumită de noul ambalaj precum eram şi eu. Ba chiar cineva menţionase de pornirea unei petiţii online pentru revenirea la vechiul ambalaj - cel cu tricolorul.

               Câteva din mesajele de pe NoulRom.ro :





               Pe acelaşi site menţionat mai sus, în partea din dreapta jos a paginii, se afla un sondaj în care vizitatorii/consumatorii puteau vota daca le place noul ambalaj, dacă îl vor înapoi pe cel cu tricolorul sau dacă le este indiferent. Am dat să votez vechiul ambalaj şi am primit în schimb o bătaie de joc. Sondajul nu era funcţionabil. Indiferent de opţiunea pentru care votai, după clik, apărea o imagine gif (adică imagine în mişcare) ce arăta că se încarcă sondajul. Dar nu se încărca pentru că Mozilla îmi arătase deja că pagina este încărcată complet (vezi screenshot-ul de mai jos; partea din stânga jos arată "Gata", dovada clară că pagina era încărcată complet). Site-ul îşi bătea joc de noi cu acel sondaj. La propriu!



               Iniţial nu i-am judecat atât de drastic în ce priveşte sondajul însă am descoperit apoi că nu sunt singura ce a întâmpinat această problemă.


               În urma numărului mare de români care s-au revoltat cu privire la noul ambalaj (cel cu steagul Americii), producătorii au ajuns la concluzia că vechiul ambalaj este mult mai apreciat (sau s-au temut că le vor scădea considerabil vânzările). Sincer, mi-ar fi fost ruşine să cumpăr ROM cu steagul Americii, cred că m-aş fi dat pe Făgăraş cu rom şi stafide.
               În orice caz, gata cu vorbele de rău. Acum ne putem bucura că ambalajul va rămâne cel cu care ne-am obişnuit.

Actualul site, RomAutentic.ro,ne întâmpină cu mesajul următor:

Personal, nu mi-a mai rămas să spun decât:
Draga mea ciocolăţică, bine ai revenit!


20 comentarii:

Alina spunea...

ce m-am bucurat cand am intrat pe facebook si am citit la tine titlul asta:D am intrat repede sa citesc

Andrei spunea...

Parerea mea e ca a fost o miscare de marketing destul de bine aleasa pentru ca, dupa cum se vede, si-a atins scopul. Nici mie nu imi placea "noul" ambalaj si ma bucur ca au revenit la cel vechi :D

Anonim spunea...

Eu cred ca a fost numai o strategie de marketing doar ca sa faca reclama puternica, de acum toti romanii vor stii de ciocolatica , nu cred ca au avut cu adevarat intentia sa schimbe cu adevarat ambalajul vreodata, si mai cred ca se asteptau sa aiba un asemenea impact sau cel putin sperau:)

Ellu spunea...

m-am revoltat, apoi m-am gandit ca fac misto (tipic pentru reclamele marca ROM). din cate am inteles era cu ironie faza. cel putin asa sustin ei...ori s-au speriat de furia multimii !!??! cert este ca mie imi place ROM, dar cand am vazut ambalajul ala tipator parca s-a schimbat si gustul (mental, pentru ca nici macar nu am mai vrut sa cumpar).

e bine de stiut ca pot cumpara in voie acum. altfel, vorba ta, mi-ar fi fost rusine...ca si cum as fi tradat ceva...pe cineva

Smiley_tgv spunea...

si eu am fost la fel de suparat, insa apoi am constientizat ca e o strategie de marketing, un fel de buzz in online (si nu numai) si iata ca a functionat !
:D

Ioana Radu spunea...

@Alina
@Andrei
@Darias
@Ellu
@Smiley

Strategie sau nu, important este ca avem ambalajul pe care ni-l dorim. Intr-adevar a fost o reclama cu doua taisuri. In primul rand pentru ca ei puteau schimba ambalajul daca era bine primit de public si in al doilea rand pentru ca il puteau pastra pe cel autentic daca se dovedea ca prima strategie dadea gres.
Desi tind mai mult sa cred ca a fost serioasa treaba cu schimbarea iar nemultumirea clientilor i-a speriat in directia ca si-ar putea pierde mare parte din profit.

Unknown spunea...

Ajungeam sa mancam "ROM" americanesc, desi continutul era acelasi.Ce nenorociti...dar nu e de mirare, in zilele astea ne asteptam la tot ce e mai rau din partea Lor...

dreamr spunea...

DAAA! Vrem tricolorul inapoi! ;))

Ioana Radu spunea...

@Ballykissangel
...si nici macar nu era pentru export. Bine ca au renuntat la aceasta idee cu "noul" ambalaj.

@dreamr
EVIDENT ca-l vrem inapoi. Daca ar aparea si varianta "ROM special" (cu stafide) ar fi genial! :D
(stiu ca si tie iti plac stafidele mult, asemeni mie) :D

Florea Mihai Ionut spunea...

si mie mi s-a parut o mare porcarie:D

S-a vandut tara toata de ce nu s-ar vinde si o simpla ciocolata?

Nu m-ar mira sa fie si o chestie de marketing. Stiind ca romanii sunt patrioti chestia asta va atrage din nou atentia asupra produsului iar daca la cererea publicului se va reveni la vechiul ambalaj...atunci publicul va fi multumit si va cumpara de drag si mai multa ciocolata:P avand impresia ca si ei au contribuit cu ceva.

Anonim spunea...

știi, la început mi s-a părut o prostie, să te cerți pe ambalajul unei ciocolate, dar, dacă mă gândesc mai bine,. nici eu nu aș fi cumpărat-o arătând ”în halul” ăla!

Ioana Radu spunea...

@Florea Mihai Ionut
Dupa ce am scris acest articol am cautat mai multe informatii despre subiect si am descoperit ca nu a fost doar o chestie de marketing.
Maine revin cu amanunte insotite de dovezi. Parerea consumatorului chiar a contat (mai ales ca numarul nemultumitilor nu a fost deloc mic).

@Miruna B.
Este unul din deserturile mele preferate si m-ar fi deranjat sa-l saboteze in asa hal. Din cauza asta nu m-am putut abtine sa nu tratez acest subiect :D

Andrei spunea...

Eu raman la parerea ca a fost doar o strategie de marketing in urma careia au obtinut un "boom" in ceea ce priveste imaginea si recunoasterea in randul consumatorilor. Uite si motivul:

http://www.youtube.com/watch?v=QmnEaBtj95g

Ioana Radu spunea...

@Andrei
Au fost rafturi intregi in supermarketuri si standuri in unele piete cu ciocolata in "noul" ambalaj. Dupa cateva zile si-au dat seama ca nemultumirea consumatorilor este reala si in practica, nu doar in teorie (pe site-ul oficial). In urma scaderii vanzarilor, au revenit la ROM Autentic.

The girl with yellow shoes (Sophie) spunea...

daca totul a fost doar o strategie de marketing sa-si faca reclama, sincer e geniala!

Dar eu personal am rasuflat usurata cand am vazut pe site mesajul acela! Ca revine vechiul ambalaj..

Andrei spunea...

@Terra
Inca nu sunt convins in totalitate ca nu a fost o miscare de marketing, si zic asta pentru ca am cautat si eu pe net si parerile sunt impartite... Dar ceea ce ma face sa stau pe pozitii este chiar pagina oficiala a Rom Autentic (http://romautentic.ro), adica de ce ar lasa toate reactiile alea negative acolo, acum ca au revenit la vechea identitate (interviuri, linkuri catre pagina de Facebook, comentarii, articole din ziare)?

Uite si doua linkuri (nu au legatura cu ce am zis eu..)

http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/93279/Ciocolata-Rom-isi-pune-pe-ambalaj-steagul-american-ca-sa-porneasca-o-dezbatere-despre-valorile-romanesti.html

http://smartwoman.hotnews.ro/noul-rom-cel-cu-spirit-american-ca-sa-nu-ne-fie-rusine-ca-suntem-romani-cand-iesim-din-tara.html

Ioana Radu spunea...

@Andrei
Cred ca au pastrat toate acele pareri negative pentru ca si-au dat seama de consecintele ce s-ar fi putut petrece in urma stergerii lor. Oamenii s-ar fi revoltat, mai ales ca "NoulRom.ro" nu mai exista. Suntem redirectionati automat catre "RomAutentic.ro"

Cred ca toate scuzele aparute ulterior au fost doar o forma de iesire la suprafata. Niciodata nu vom sti cu certitudine care a fost adevarata idee de baza.

Andrei spunea...

Important e ca au revenit la vechea infatisare si ne putem bucura in continuare de senzatiile tari din '64 :))

Ioana Radu spunea...

@Andrei
Da :X

Sorin spunea...

Subscriu la strategie de marketing menita sa atraga atentia asupra ciocolatei! Buna reclama, oricum!

Trimiteți un comentariu